دوشنبه ۲۴ شهریور ۰۴

ما در اين سايت كليه مقالات مربوط به ثبت شركت ، ثبت برند را به اشتراك ميگذاريم

ثبت برند در قشم

۶۶ بازديد

ثبت برند در قشم

جزيره زيباي قشم يكي از بخش هاي استان هرمزگان و از جزاير هميشگي ايران بوده كه به عنوان يك منطقه ازاد اقتصادي و تجاري و يكي از ورودي هاي اصلي كشور ايران نقش تعيين كننده و مهمي در تجارت داخلي و خارجي ايران دارد

هر چند دسترسي به راه هاي دريايي و دارا بودن بنادر بين المللي و تعيين كننده در اين جزيره استراتژيك تنها يكي از محاسن بي شمار اين جزيره دوست داشتني ايران مي باشد. قشم به دلايلي همچون شرايط اب و هوايي خاص و اقليم مناسب يكي از محبوب ترين جزاير گردشگري ايران به حساب مي ايد كه سالانه هزاران نفر براي بازديد از اين جزيره از تمامي نقاط ايران و حتي ساير نقاط دنيا به اين جزيره مي ايند و به پيش بيني كارشناسان اينده بسيار درخشاني در انتظار اين جزيره مي باشد.

وجود شرايط استراتژيكي و دسترسي به بازار هاي داخلي و خارجي و دارا بودن منابع طبيعي و بنادر بسيار مناسب به همراه نيروي كار ارزان قيمت ، نبود مداخلات گمركي و شرايط معافيت مالياتي خاص براي شركت ها و سازمان هاي فعال در اين جزيره باعث شده كه سرمايه گذاران داخلي و خارجي زيادي براي سرمايه گذاري در اين جزيره بخصوص پس از شرايط به وجود امده با توافقنامه برجام داوطلب شوند.

هر يك از شركت ها و نهاد هايي كه در اين جزيره فعاليت مي كنند خواه با ثبت شركت و راه اندازي شخصيت حقوقي و خواه با تاسيس شعبه خارجي و نمايندگي خارجي و داخلي در اين منطقه به دنبال ايجاد شرايط بهتر و استفاده از امكانات اين جزيره براي پيشبرد اهداف تجاري خود هستند و براي موفقيت خود و داشتن برندي معروف و تعيين كننده هزينه هاي بسياري انجام مي دهند كه البته تمامي اين هزينه ها براي برند سازي و داشتن اعتبار لازم براي شركت ها لازم بوده و سود زيادي عايد شركت ها مي كند.

اما سخن از برند و برند سازي به ميان امد و بايد با اين تعريف به سراغ برند برويم كه برند سند تمايز محصولات شركت ها از يكديگر و برگ و وجهه معرف شركت ها به مشتريان داخلي و خارجي مي باشد. شركت ها و موسساتي كه از برند براي معرفي كالا و خدمات خود استفاده مي كنند به خوبي با قدرت اين ابزار بازار يابي اشنا هستند. ابزاري كه نه تنها شركت ها را از حيث كالا و خدمات تمايز مي بخشد بلكه مهم ترين لازمه شركت ها براي معرفي خودشان و يافتن شخصيت داخلي و خارجي در بين مشتريان هدف مي باشد.

برند هويت محصولات يك شركت است و به عنوان لازمه اصلي و تعيين كننده در اعتبار شركت ها به كار گرفته مي شود. شايد تا چندين سال پيش اين اهميت براي خيلي از شركت ها و موسسات تعريف نشده بود و همه شركت ها به دنبال رسيدن به مقاصد خود تنها با استفاده از نامي و معرفي نام خود اقدام به معرفي خود مي كردند تا اينكه توانايي برند براي نفوذ در اذهان و رقابتي كردن شرايط بازار مشخص شد. ضمن اينكه برخي از افراد سود جو نيز شروع به استفاده غير قانوني از برند هاي شركت ها كردند و اين موضوع نيز اهميت برند وثبت برند را به رخ كشيد.

براي ثبت برند بايد به تهران مسافرت كرده و پس از طي تشريفات قانوني و ارائه اسناد لازم برند خود را در اداره مالكيت معنوي به ثبت برسانيد. اين اداره پس از ثبت برند شما عملا وارد عمل شده و از هر گونه سو استفاده و استفاده نا به جا از برند شما محافظت خواهد كرد.

مدت اعتبار يك برند از زمان ثبت 10 سال طبق قوانين جمهوري اسلامي ايران مي باشد كه البته در پايان اعتبار مي توان اين دوره را براي يك دوره ساله ديگر تمديد نمود و به همين ترتيب تا زمان مورد نياز مي توان برند را حفظ كرد . البته در صورتيكه برند توسط صاحب برند تمديد نشود مي توان برند را به نام شخص ديگري به ثبت رساند و اين موضوع تنها تا شش ماه در اولويت فردي كه صاحب برند بوده باقي مي ماند.

همچنين طبق توافقنامه بين المللي مادريد و پروتكل الحاقي اين توافقنامه برند را مي توان به صورت جهاني در سازمان جهاني ثبت برند به نام wipo هم به ثبت رساند. اين موضوع نه تنها باعث مي شود كه برند شما در سطح جهاني محفوظ بماند بلكه اعتبار بسيار بالاتري هم براي شما در سطح داخلي و بين الملل به وجود خواهد اورد. طبق قانون سازمان جهاني ثبت برند ابتدا بايد برند در خود كشور متقاضي به ثبت برسد و پس از ان مي تواند برند با يك تقاضا به زبان انگليسي در اين سازمان به ثبت برسد.

به ياد داشته باشيد براي ثبت برند نبايد از الگوها ، نماد ها و علامت هاي دولتي و ملي استفاده نماييد و همچنين نبايد برند مطابق با برند و يا علامت تجاري ديگري طراحي شده باشد و حتي الگو برداري از برند هاي سايرين نيز احتمال ثبت برند شما را پايين خواهد اورد. برند بايد منحصر به فرد و خاص باشد و تنها بر اساس ارمان ها و خواسته هاي خودتان و با رعايت موارد اخلاقي و عدم استفاده از مفاد غير قانوني طراحي شده باشد تا شانس ثبت برند را بالا ببرد.

حتي در ثبت برند نبايد از علامت هايي استفاده شود كه باعث سردرگمي و گيج شدن خريدار و يا مشتري شود تا جايي كه محصول شما را به خطا با محصول ديگري اشتباه بگيرد و يا محصول شما را به خطا با جنس و شرايط متفاوتي خريداري نمايد. در طراحي برند و علامت هاي تجاري بايد ها و نبايد هاي زيادي در قانون وجود دارد كه بسياري از افراد به ان توجه نمي كنند.

بهتر است قبل از استفاده از برند و سرمايه گذاري بر روي ان ابتدا برند خود را به ثبت برسانيد تا در صورتيكه هر كدام از اين بايد ها و نبايدها باعث عدم پذيرش برند شما شد ضرر و خسارت زيادي به شركت شما وارد نشود.

همچنين همانگونه كه براي طراحي برند خود از افراد متخصص كمك خواهيد گرفت براي ثبت برند خود هم حتما از وكلا و كارشناسان ثبت برند ويونا به عنوان مشاور ثبتي خود استفاده نماييد تا راحت تر و با شرايط ساده تري بتوانيد برندي كه دوست داريد را به ثبت برسانيد.

براي ثبت برند و علامت هاي تجاري ارائه مدارك و مستندات زير الزامي مي باشد. بنا بر اين متقاضيان فعاليت در قشم و ثبت برند بايد با ارائه اين مدارك به اداره مالكيت معنوي برند خود را در تهران به ثبت برسانند.

اشخاص حقوقي

  • يك نسخه كپي از آگهي تاسيس ، هر نوع تغييرات مانند تغيير نام ، آدرس و تغيير مدير عامل و همچنين روزنامه تاسيس به همراه درج تغييرات
  • يك نسخه كپي از مجوز هاي شركت شامل پروانه بهره برداري و جواز تاسيس
  • كپي كارت بازرگاني به نام شركت يا مدير عامل شركت در صورتيكه برند ريشه غير فارسي داشته باشد
  • كپي شناسنامه و كارت ملي مدير عامل شركت
  • ارائه يك نمونه از علامت تجاري مورد تقاضاد در ابعاد 10*10
  • مهر شركت
  • ريز اقلام بر طبق جواز فعاليت

اشخاص حقيقي

  • كپي شناسنامه و كارت ملي متقاضي
  • كپي جواز كسب و يا هرگونه مجوز فعاليت
  • كپي كارت بازرگاني به نام متقاضي در صورتيكه برند ريشه غير فارسي داشته باشد
  • يك نمونه از علامت تجاري مورد درخواست در ابعاد 10*10
  • ريز اقلام طبق جواز فعاليت

https://www.saadatsabt.com

تاكنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.