دوشنبه ۲۴ شهریور ۰۴

ما در اين سايت كليه مقالات مربوط به ثبت شركت ، ثبت برند را به اشتراك ميگذاريم

13 خصوصيت يك سايت خوب

۶۷ بازديد

13 خصوصيت يك وبسايت خوب ( سايت خوب )

كسي نيست كه امروزه اهميت وبسايت خوب را دستكم بگيرد. اما داشتن يك سايت خوب چگونه ممكن است؟ طراحي يك وبسايت خوب چيست و چگونه اين امر محقق ميشود. تلاش شما بايد اين باشد كه با فناوري هاي جديد سايتي با ويژگي هاي مطلوب براي موتور هاي جستجو و كاربران طراحي كنيد . در زير قصد داريم 13 خصوصيت يك وبسايت خوب را براي شما ليست كنيم تا بكمك آن بتوانيد سايني مناسب براي خود دست و پا كنيد.

اهميت محتوا براي يك سايت خوب

توصيه ميشود كه محتوايمان را از پستوي سايت در بياوريم و همانند يك منوي خوب سرآشپز حرفه اي، در دسترس مخاطب و در صفحه اصلي سايت بگذاريم. رعايت همين نكته كوچك كمك ميكند كه بازديدكننده دائمي شما به راحتي با يك نگاه مي تواند بفهمد كدام بخشها اخيرا به روز شده و سريع مي رود سر اصل مطلب.
در نظر داشته باشيد كه محتواي سايت خوب بايد بخوبي بهينه‌سازي شده و به روز باشد. ناگفته پيداست كه محتوا صرفا به معناي نوشتار نيست بلكه علاوه بر متن شامل صوت، ويدئو، عكس، پوستر، اينفوگرافيك و ساير فايل‌ها نيز ميباشد

 

ظاهر يك وبسايت خوب

وقتي كسي وارد سايت شما مي شود اولين موضوعي كه نظر انها را به خود جلب ميكند شكل ظاهري سايت شماست. كم هستد كساني كه فقط محتوا برايشان مهم باشد و بعد از محتوا سراغ شكل ظاهري بروند خيلي كم.
سايت بايد داراي هارموني در رنگ‌ها و عنوان خوانا و دسترسي راحت به تمام محتوا‌ها و يك سري گرافيك باشد. استفاده از فونت‌هاي مناسب و عدم استفاده از تعداد زيادي از فونت‌هاي نا مربوط در ظاهر سايت تاثير بسزايي دارد. رنگهايي با كنتراست پايين به عنوان پس زمينه براي سايت توصيه مي‌شود. وجود تصاوير كم حجم و جذاب مي‌تواند زمان حضور مخاطب را در سايت بالا ببرد و از اين حيث از اهميت بسزايي برخوردار است. هم چنين لوگوي شما معرف سايت شماست. سايت بدون لوگو معنا ندارد زيرا لوگوي سايت به عنوان نشاني از سايت شما در همه جا خواهد بود و هميشه زماني كه يك بازديد كننده لوگوي شما را در سايتي ديگر ميبيند سايت شما را به ياد مي آورد. لوگوي طراحي شده براي شما بايد داراي يك بار معناي خاص مرتبط با موضوع سايت شما باشد.

بطور كلي وجود گرافيك مناسب در سايت از ديگر ويژگي هاي يك سايت خوب به شمار مي آيد. در گرافيك سايت نبايستي از رنگ هاي زننده يا شلوغ استفاده كرد.رنك بكگراند بايستي با رنگ متن كامال در تضاد باشد.بهتر است در گرافيك سايت تنها از 3 رنگ اصلي استفاده كنيم.

همچنين بايد بدانيد كه وب سايت هايي كه به خوبي طراحي نشده باشند مشكلاتي از قبيل:

  • عدم داشتن معيارهايي براي گوگل فرندلي بود سايت
  • نرخ خروج بالاي كاربران
  • مدت زمان خيلي كوتاه كاربران در سايت
  • عدم بازديد كاربران از صفحه‌هاي مختلف سايت
  • و…

بهينه‌سازي و سئوي خوب براي يك سايت

در مورد سئو صحبت بسيار شده است . محتواي سايت بايد در مورد يك موضوع خاص باشد و در فاصله زماني معين بروزرساني شود والا مشتريان خود را از دست خواهد داد.اصلا از روشهاي فريبنده براي سئو سايت استفاده نكنيد!

توصيه ما به شما اين است كه از سه راه طلايي معروف سئو استفاده كنيد: رعايت اصول كدنويسي، توليد محتواي مفيد، و تبادل لينك.

در بهينه سازي سايت از موارد زير پرهيز نمائيد:

  • استفاده بيش از حد كلمات كليدي
  •  لينك هاي شكسته
  • كپي كردن مطالب
  • محتواي تكراري

ميزان حجم صفحه اول سايت

امروزه شاهد رشد روزافزون حجم صفحات وب هستيم. با بالاتر رفتن كيفيت محتواي ارائه شده، هر ساله حجم متوسط صفحات وب افزايش مي‌يابد. همانطور كه احتملا ميدانيد يك سايت خوب بايد در كمتر از سه ثانيه با سرعت ۲۵۶ اينترنت پر سرعت بارگذاري شود . با افزايش زمان لطمه آن متوجه بازديد كنندگاني ميشود كه با اينترنت‌هاي معمولي وارد سايت شما مي‌شوند، با اين حساب طراحي سايت خوب بايد تا حد امكان ساده و سبك انجام شود. در مورد گرافيك سايت بايد بگويم كه استفاده از فايل‌هاي فلش و تصاوير گرافيكي حجيم به هيچ وجه توصيه نمي‌شود. هم چنين بايد عبارات كوتاه مشخصي براي محصولات، با محتواي كم و مفيد در نظر گرفته شده و به خريداران اين امكان داده شود كه با فشار دكمه منوي روي آن‌ها، به توضيحات و گرافيك بيشتري دست يابند. گوگل نيز توجه ويژه اي به سايت هاي با سرعت بالا دارد. ميتوانيد از اين لينك سرعت سايت خود را ببينيد .

با استفاده از ابزارهاي رايگان زير ميتوانيد حجم صفحات سايت خود را بررسي كنيد.

  • GTmetrix
  • Google PageSpeed Insights
  • YSlow
  • Pingdom

امكانات مورد نياز يك سايت خوب

يك طراحي سايت خوب چه امكاناتي بايد داشته باشد؟ بطور كلي خبر خوان، نقشه سايت، بخش نظرات، نظر سنجي آنلاين، پادكست، وادكست، اسلايدر، اطلاعات آب و هوا يا اوقات شرعي، بازي‌هاي آنلاين، جستجو و ساير امكانات به مخاطبان اجازه مي‌دهد زمان بيشتري را در تعامل با سايت به سر ببرند. همچميم در نطر داشته باشيد كه آگهي تبليغاتي به اندازه و دور از تشويش بصري باشد.

دامنه‌ي خوب براي يك سايت

البته كه يك دامنه ي خوب بهترين راه به ياد ماندن است. ناگفته پيداست كه سايتي دامنه اش در ياد كاربر مي ماند كه با به يادآوردن ادرس سايت موضوع آن هم به خاطر بماند. همچنين يك مبحث مهم در سئو مرتبط بودن ادرس با محتوا است. هيچ ادرسي نمي توانيد پيدا كنيد كه شماره در ان داشته باشد و ارتباط موضوعي هم با محتوا داشته باشد. سعي كنيد دامنه اي با نوشتار ساده انتخاب نماييد. همچنين اسمي كه انتخاب مي نماييد نبايد چندگانگي در درك تلفظ داشته باشد.

در انتخاب دامنه خوب به اين موارد توجه داشته باشيد :

  • نام دامنه ي شما بايد بتواند در بازار گسترش پيدا كند. و بنوعي قابليت برندينگ داشته باشد.
  • اگر محصولات شما مختص فروش در ايران است از دامنه .irاستفاده نماييد.
  • اگر شما محصولات و توليدات بين المللي داريد از دامنه .comاستفاده نماييد.

اهميت ارتباط با كاربران در يك سايت

اين يكي از اصول نسل دوم وب يا همان وب ۲.۰ است, تعامل با كاربر و احترام به او. ارزش دادن به نظرات كاربران و نمايش دادن آنها در بخشهاي مختلف سايت، پاسخگويي و پيگيري درخواستهاي مخاطبين، تبديل اعضاي سايت به يك جامعه مجازي، و بسياري موارد ديگر كه در سايتهاي نسل جديد وب ديده مي شود.هر چند وقت يك بار نظر كاربران خود را در مورد سايت و يا موضوعات ديگر مورد سوال قرار دهيد و بر اساس همان نظر سنجي يك پست بنويسيد و به بررسي كلي بپردازيد حتي سعي كنيد در پست خود از چند نظر به طور خاص اسم ببريد و انها را نقد و بررسي كند در اين صورت كاربر ميفهمد كه شما واقعا ارزش قائل هستيد براي او و نظر او در نتيجه شما يك بازديد كننده ي ثابت و هميشگي به دست مي اوريد.

در نظرات كاربران سايت سعي كنيد به اين سوالات كاربرانتان به سرعت پاسخ بديد:

  • چيست و به چه دليل
  • قيمتش چنده؟
  • كيفيتش چطوره؟
  • چطور ميتونم بخرمش؟
  • راه هاي ارتباطي چيست؟

همچنين قسمت سوالات متداول سايت خود را جدي بگيريد.

از دل كاربر بنويسيد

در مورد محتوا و شكل نوشتن تا جاييكه ممكن است مهارت كسب كنيد. شما وقتي شروع ميكنيد به نوشتن بايد از جايي شروع كنيد كه مني كه براي اولين بار است اسم موضوع پست شما را شنيده ام بفهمم درمورد چه چيز هست و در اخر دوستي كه قبلا هم اسم موضوع را شنيده و حتي تخصص اوست هم راضي سايت شما را ببندد.

۹. خصوصي بودن اطلاعات خريدار: حفاظت از حريم خصوصي كاربران اهميت زيادي در دنياي امروزه وب دارد. سعي كنيد به او اطمينان دهيد از اين اطلاعات استفاده نابجا نخواهيد كرد. هنگام خريد الكترونيكي، لازم است كه اطلاعات مربوط به خريدار از جمله آدرس پستي، شماره تلفن، آدرس پست الكترونيكي و اطلاعات مالي مشتري حفظ گردد. بطور كلي، ترس از لو رفتن اين اطلاعات، يكي از عوامل بازدارنده رشد فروش الكترونيكي است.

حمايت‌ها و مراقبت‌هاي فني سايت

هميشه سعي كنيد خود را در كنار مخاطب خود ببينيد . در حال حاضر، خريداران الكترونيكي از خدمات حمايتي فني كمتري برخوردارند و در اين بخش، سايتهايي كه تجربه، توان و پرسنل خود را خوب به معرض نمايش بگذارند و در عين حال، سياست‌هاي خدمات فني خود را به آدرس مشتريان ارسال كنند، موفقيت بيشتري خواهند داشت.

سازگاري كامل و خوب با موبايل و تبلت

در طراحي سايت مد نظر داشته باشيد كه گوشي هاي هوشمند و تبلت ها سهم زيادي را در ترافيك وب ها دارند و از آنجايي كه قيمت گوشي هاي موبايل مدام ارزانتر مي شود تعداد افرادي كه از اين دستگاه ها استفاده مي كنند در حال افزايش است. در حال حاضر 70% كارها ظرف يك ساعت از طريق سايت هايي كه براي موبايل طراحي شده اند انجام مي شود

ساختار نقشه سايت و دسته بندي منطقي و منسجم

نقشه سايت يا sitemap به شما اجازه مي‌دهد تا يك فايل متني در ميان ساير فايل‌هاي ديگر در حساب خود ايجاد كنيد تا موتورهاي جستجو از همه صفحات موجود در وبسايت شما مطلع شوند. توصيه اينكه تمام بخشهاي سايت بايد طبقه بندي شده و به شكل زير شاخه اي تنظيم گردد. مشخص بودن سياست كلي سايت و نيز هدف گذاري صحيح براي آن لازمه تدوين يك نقشه سايت منطقي است.

تدوين نقشه سايت، مثل نقشه يك ساختمان، اولين مرحله از طراحي و اجراي يك سايت است، و با يك نقشه سلسله مراتبي و مشخص كار طراحي و برنامه نويسي سيستم مديريت سايت بسيار راحت تر مي شود.
بخشهاي اصلي سايت بايد از تمام صفحات سايت و از طريق منوي اصلي در دسترس باشد. و جايگاه محتواي سايدبارها در نقشه مشخص باشد.

مطابقت با نياز بازديدكنندگان

بسيار لازم است كه سايت را مطابق با بازديد كنندگان خود بهينه نمائيد.  اشتباه ديگري كه بسياري از طراحان باتجربه نيز مرتكب آن مي شوند، عدم تطابق سايت با ميانگين امكانات مخاطبان است. مساله اي كه فقط با استفاده از تجربه و نتايج آمارگيرها و تحليل آنها مي توان اطلاعات درست را دريافت.به عنوان مثال رزولوشن مانيتور, ميانگين سرعت اينترنت, مرورگرها و ورژنهاي مورد استفاده آن مواردي هستند كه ميتوانيد با دقت در آنها سايتي مناسب كاربران خود داشته باشيد.
https://www.sitishoo.com

تاكنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.