نكاتي در رابطه با طراحي سايت فروشگاهي
طراحي سايت فروشگاهي نياز به رعايت كردن نكاتي قبل و بعد و در حين طراحي مي باشد. طراحي سايت فروشگاهي اگر به درستي و با دقت صورت گيرد نتيجه آن تاثير زيادي در كسب و كار خواهد داشت.
آيا به دنبال يك فروشگاه آنلاين هستيد كه مطابق با سليقه شما بوده، برندتان را به خوبي معرفي كرده و كسب و كارتان را رونق دهيد. با ما همراه باشيد. به شما كمك مي كنيم تا به سادگي و سريع، بدون هيچ گونه مهارت يا تجربه ي خاصي، وبسايت فروشگاهي خود را بهبود ببخشيد.
موارد مهم قبل و بعد از طراحي سايت فروشگاهي :
• انتخاب دامين براي سايت فروشگاهي
• تنظيم پرداخت ها
• اضافه كردن كالا ها
• تست و بررسي
• توجه به SEO و تحليل ها
طراحي سايت فروشگاهي بايد با اين ديد باشد كه در آينده نزديك تبديل به يك ماشين پولسازي شود.
انتخاب يك دامين براي وبسايت
آيا يك دامين دلخواه براي وبسايت شما ضروريست؟ پاسخ كوتاه بلي است. اگر قصد داريد كالاهاي متنوع زيادي را فروخته و يك برند به وجود آوريد، يك دامين دلخواه ضروري مي باشد. يك دامين دلخواه، موارد زير را براي فروشگاه شما فراهم مي كند:
• يك برند شناخته شده كه مخصوص به شماست، مثلاً mystore.com
• يك آدرس ايميل لينك شده به دامين شما، كه مردم مي توانند با شما ارتباط داشته باشند.
• مزاياي بهينه سازي موتور جستجو (SEO)
انتخاب پلتفرم مناسب
اين كار بسيار آسان است. به طور ايده آل پلتفرمي مي خواهيد كه انعطاف پذير بوده و به آساني قابل استفاده باشد. صاحبان كسب و كارهاي كوچك تمايلي ندارند خود را با كد نويسي دستي وبسايت اذيت كنند. صاحبان كسب و كار و همچنين كساني كه سازماني تجاري را پايه گذاري كرده و اداره مي كنند، به پلتفرمي نياز دارند كه مي-توان آنرا به راحتي با وبسايت خود يكپارچه ساخت.
طراحي سايت فروشگاهي
اكنون زمان آن است كه طراحي سايت فروشگاهي را انجام دهيد. تمي را انتخاب كنيد كه بيانگر برند شما بوده و به بهترين شكل ويترين كالاهاي شما باشد. ابتدا مي توان آن را به صورت دمو يا پيش نمايش ببينيد و بهترين انتخاب را انجام دهيد.
شما مي توانيد به فروشگاه اينترنتي خود صفحات، كالاها، بلاگ ها، تصاوير، متن، ويديو و ... اضافه نماييد. اين به شما اجازه مي دهد تا كنجكاوي مشتريان را تحريك كرده و آن ها را تشويق به خريد بيشتر نماييد. حتماً بايد يك صفحه ي «درباره» و «تماس با ما» را در نظر بگيريد تا خريداران بالقوه امكان ارتباط با شما را داشته باشند. همچنين مي توانيد به صفحات خود ويديو و متن اضافه كنيد. موارد مهم ديگر، براي وبسايت فروشگاه اينترنتي شما عبارتند از:
• عكس: مردم دوست دارند با افراد حقيقي ارتباط داشته باشند.
• نام براي فروشگاه: به كسب و كارتان اعتبار مي دهد
• لوگو: براي برندينگ و شناخته شدن
• نشان هاي اعتماد و لوگو هاي پرداخت قابل اعتماد: اين ها مردم را از بابت خريد از شما آسوده خاطر مي كنند.
اكنون موفق به انجام طراحي سايت فروشگاهي حرفه اي شده ايد. فروشگاه شما يك مركز تبادل خواهد بود كه در آن كالاهايي به مشتريان مي فروشيد و با آنها ارتباط مستقيمي برقرار مي كنيد.
برقراري روش هاي پرداخت
دو شاخص كليدي پرداخت براي وبسايت شما وجود دارد: چگونه مشتريان قرار است به شما پرداخت كنند و اين پول چگونه قرار است به حساب بانكي شما برود. در موارد بسياري اين به معناي يافتن يك پردازنده ي پرداخت هاي سومي است كه به عنوان واسطه عمل مي كند. به موارد زير توجه داشته باشيد:
• مديريت پرداخت امن
• SSL يكپارچه
• پذيرش پرداخت از هر مكاني
افزودن كالاها
اكنون زمان آن است كه به فروشگاه اينترنتي خود كالا اضافه كنيد:
• نوع كالاي خود را انتخاب كنيد (فيزيكي، ديجيتالي، خدمات).
• براي كالاي خود اسم و توضيحاتي ارائه دهيد
• قيمت و تعداد موجود براي فروش را تعيين كنيد
• با آپلود عكس، فايل صوتي و يا ويديو پيش نمايشي از كالا ارائه دهيد
• گزينه هاي تحويل و قيمت گذاري را انتخاب و انواع مختلف كالا را مشخص كنيد
شايد وسوسه شويد كه اين فرآيند را به سرعت انجام دهيد ولي به ياد داشته باشيد كه ثابت شده است توضيحات خوب و تصاوير واضح نتيجه بخش هستند. در نوشتن اگهي ها موجز و فكر شده عمل كرده و از مناسب بودن تصاوير مطمئن شويد.
تست درگاه پرداخت پس از طراحي سايت
رها كردن سبد خريد، طاعون فروشگاه هاي اينترنتي است. به اين روش ها از آنها پرهيز كنيد:
• اطمينان يافتن از اينكه وبسايت و مخصوصاً درگاه پرداخت شما بر روي تبلت ها و گوشي هاي هوشمند كار مي كند.
• فراهم كردن امكان خريد چندين قلم جنس براي مشتريان در يك زمان
• در صورت امكان، ارائه ي سرويس تحويل رايگان، و يا شفافيت كامل درباره ي هزينه هاي ارسال، قبل از خريد
• ارسال ايميل براي سبد هاي خريد رها شده، به كساني كه سبد خريد خود را بدون خريد نهايي رها كرده اند.
در سال 2017، مؤسسه ي Baymard، با مطالعه بر روي 37 مورد رها سازي سبد خريد به اين نتيجه رسيد كه ميانگين رهاسازي سبد خريد اينترنتي 69.23% است كه يعني عدد قابل توجهي از سبدها بدون خريد رها مي شوند.
توجه به SEO و تحليل ها در طراحي فروشگاه اينترنتي
يكي از چيزهايي كه در طراحي سايت فروشگاهي شما بسيار مهم است، بهينه سازي موتور جستجو (SEO) مي باشد. از آخرين راهنمايي ها درمورد SEO استفاده كنيد تا به مردم در يافتن وبسايت، كالاها و خدمات آنلاين خود، كمك كنيد. همچنين با استفاده از تحليل ها، عملكرد وبسايت تجاري خود را دنبال نماييد.
پس از طراحي سايت فروشگاهي، نياز داريد آن را ارتقا دهيد تا ترافيك شما افزايش يافته و مشتري جذب كنيد. ممكن است پيچيده به نظر برسد، ما به شما كمك مي كنيم:
• لينك كردن وبسايتتان با فيس بوك، كه يكي از بيشترين مخاطبان را براي كالاهاي شما خواهد داشت.
• فعال كردن اشتراك گذاري كالاهاي شما در شبكه هاي مجازي – يك فرآيند با يك كليك
• اضافه كردن مشتريان به ليست ايميل ماركتينگ فعلي شما بنابراين مي توانيد آنها را از پيشنهاد هاي جديد آگاه سازيد.